יום שני, 5 בספטמבר 2016

Fractal AX8 : אפשרויות חיבור

בפוסט הזה נעבור על אפשרויות חיבור שונות עבור ה-Fractal AX8.




אופציה 1 : חיבור "דיירקט" למוניטור מוגבר\מיקסר.

הדרך שתאפשר לכם לנצל את כל האפשרויות של ה-AX8 היא חיבור למערכת
שמע FRFR (Full range flat response), בין אם מדובר במונטורים אולפניים או מערכת PA.
רמקולים FRFR מתוכננים להוציא בדיוק את הסיגנאל שמכניסים אליהם.
בהשוואה לרמקול מסורתי של מגבר גיטרה, טווח התדרים המורחב של רמקולים אלה יכול להפיק את מגוון התדרים שיש בכל דימויי המגברים, קבינות ואפקטים.

חברו את יציאת ה-Main Out למוניטורים, כרטיס קול, מיקסר או מערכת PA.








אופציה 2 : חיבור ל-Poweramp ובוקסה.

בשיטה זו נחבר את ה-AX8 ל-Power Amp ואז לבוקסה של גיטרה.
הדרך הנפוצה ביותר היא להשתמש בכניסת ה-FX Return של מגבר מנורות כדי לעקוף את ה-Preamp ולהשתמש רק ב-Poweramp.





חשוב מאוד לזכור לכבות את דימוי הקבינה ב-AX8. ניתן לעשות זאת בצורה גלובלית לכל הפריסטים :
Setup (shift>Store)
Footswitch 1
רדו למטה בעזרת לחצן ה-E ל-Cabinet Modeling.
סובבו את כפתור A על מנת לעבור למצב Bypassed.
אין צורך לשמור את השינויים במסך ה-Global.



 


דרך נוספת היא להשתמש ב-Poweramp נפרד שיועד ל-PA (לרוב Solid State) או כזה שתוכנן במיוחד לגיטרה שעובדת עם-FRFR והוא עם סאונד ואופי יותר נייטרלים (בניגוד ל-Poweramp מנורות במגבר גיטרה) שמאפשר לדימוי ה-Poweramp לשנות את אופי הסאונד והדינמיקה בהתאם למגבר שבחרתם.









אופציה 3 : חיבור דיירקט + חיבור ל-Poweramp ובוקסה

למקרה שאתם רוצים להתחבר גם בדיירקט למיקסר\מוניטורים, אבל עדיין לקבל את ההרגשה של מגבר ובוקסה אמיתיים על הבמה.
שיטה זו תדרוש גם הכנה מיוחדת של הפריסט שלכם לתוצאות מקסימליות, מאחר שנרצה לשלוח את דימוי הקבינה רק למונטורים.

חברו את היציאות הראשיות למוניטורים\מיקסר, כמו בשיטה 1.
חברו את Out 2 ל-Poweramp שלכם או ל-Fx Return.

 



בפריסט שלכם תצטרכו להוסיף בלוק Fx Loop פרללי לדימוי הקבינה בצורה הבאה :




סיגנאל שנכנס לבלוק ה-FX Loop יוצא ישירות מ-Out 2. שימו לב שהסיגנאל שיוצא מ-Out 2 לא כולל את דימוי הקבינה.  בדוגמא זו הוספנו גם ריוורב אחרי הקבינה, שיוצא רק מהיציאה הראשית למיקסר ולא נכנס לתוך הבוקסה.



אופציה 4 : חיבור למגבר לשימוש כמולטיאפקט

בשיטה זו נחבר את ה-AX8 דרך מגבר לשימוש כמולטיאפקט בלבד.

בכל הדרכים שמפורטות כאן, השתמשו בפריסט ללא מגבר וקבינה.
מומלץ להשתמש בכבלי Humbuster ביציאות של ה-AX8 למינימום רעשי עבודה.


לפני המגבר :

גיטרה מתחברת ל-Instrument in של ה-AX8.
חברו את ה-Main Out לכניסה הראשית של המגבר. לשימוש בסטריאו חברו את היציאה הימנית למגבר שני.
כוונו את Out1 למקסימום ווליום האפשרי למינימום רעש עבודה.


באפקטס בלופ של המגבר :

גיטרה לכניסה הראשית של המגבר.
יציאה מהאפקט לופ של המגבר (FX Send) לתוך ה-Instrument in של ה-AX8.
Out1 ל-FX Return של המגבר.
בשיטה זו ה-AX8 מקבל סיגנאל ישירות מה-Preamp של המגבר. בכניסת הגיטרה ניתן להפעיל Pad של עד 12dB שאמור להספיק עבור עוצמת הסיגנאל שיוצא מ-FX Send של רוב המגברים כדי להימנע מקליפינג.

כוונו את Out1 למקסימום ווליום האפשרי למינימום רעש עבודה.

 
Four Cable Method :

בשיטה זו ה-AX8 ממוקם גם לפני המגבר וגם בתוך הלופ של המגבר, כדי שתוכלו למקם אפקטים כמו פילטרים, אוברדרייב, קומפרסור לפני המגבר ואפקטים מבוססי זמן ומודולציה אחרי הפריאמפ. (או בכל דרך שתרצו, כמובן)
בשיטה זו תצטרכו ליצור פריסט בו המגבר והקבינה מוחלפים על ידי בלוק ה-FX Loop.
הגיטה מתחברת ישירות ל-AX8. הסיגנאל עובר דרך כל האפקטים שמיקמתם לפני ה-FX Loop ואז יוצא לכניסה של המגבר. הסיגנאל מה-Preamp של המגבר חוזר ל-AX8 ועובר דרך האפקטים שמיקמתם אחרי הבלוק של ה-FX Loop כמו מודולציה, דיליי וריוורב. בסופו של דבר הסיגנאל יוצא מהיציאה הראשית (Out 1 Main) לתוך ה-FX Return של המגבר אל תוך ה-PowerAmp והקבינה.

כוונו את Out1 ו-Out2 למקסימום ווליום האפשרי למינימום רעש עבודה. וכוונו את ה-OUT2 (FX SEND) BOOST PAD הכי גבוה שניתן ללא קליפינג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה